יום שלישי, 18 באוקטובר 2011

השדרוג - סאגה בהמשכים

שדרוג. איזו מילה נפלאה. לפעמים יש תחושה שהחיים הם סוג של מירוץ אחרי השדרוג הבא. החברות המספקות לנו שירותים תמיד שמחות לשדרג אותנו לדבר הבא, לדור הבא, בין אם מדובר בחבילת גלישה, מכונית שכורה, חדר במלון, טיסה לחו"ל או מנוי לקאנטרי קלאב. לפעמים אנחנו אפילו לא נדרשים לשלם עבור השדרוג, מספיק איום מרומז או רקיעה ברגליים ופתאום אנחנו גם זוכים לשדרג את הגאווה העצמית. כי מילא שאין דבר שיותר מספק אותנו מלהרגיש שאנחנו מקבלים יותר – כאן אנחנו אפילו משלמים אותו דבר כמו השכן ממול אבל מתהדרים בדבר הבא.
הבן שלי קיבל לפני כמה חודשים "צו ראשון" שזה בכלל בסיס לפוסט נפרד (או 3 שנים של פוסטים, אבל עוד חזון למועד...). מיד הוא סיפר לי בגאווה שהוא זכאי עכשיו לשדרג את עצמו לחבילת חיילים בחברת הסלולר. לא פלא. בזמן שכל ילד בטרום-טרום-חובה מחזיק אייפון חדש, הוא "נאלץ" להשתמש  במכשיר פרהיסטורי במושגים סלולריים.
הוא התקשר לאורנג' וקיבל מהם הצעה. זו היתה הזדמנות מצוינת לשיחת אבא-בן כדי להסביר לו את כלל הצרכנות הנבונה מספר 23: לעולם אל תתפתה להצעה הראשונה כי אם תאיים שאתה עובר לחברה אחרת תמיד ישלפו הצעה טובה יותר. קצת כמו סצנת השוק בסרט של מונטי פייטון – אתה חייב להתמקח.
הוא התקשר לפלאפון ולסלקום, ומצויד בהצעות נגדיות פנה שוב לאורנג'. בדיוק כמו בתסריט של כל איש מכירות מתחיל, הציעו לו הצעה הרבה יותר טובה. הוא איים בעזיבה וקיבל הצעה עוד יותר נדיבה. בנקודה זו הייתי אמור לשמוח – הבן שלי מקבל מכשיר יותר משוכלל משלי, ואני לא צריך לשלם יותר ממה שאני משלם כרגע. חשבתי לתומי שכל מה שנשאר לי לעשות זה לחתום על העסקה. אבל לאורנג' היו מחשבות אחרות.
הבן שלי נסע למרכז השרות של אורנג' וישב שם במשך שעה לתורו. בשלב מסוים קיבלתי ממנו טלפון והתבקשתי על ידי נציג השרות לאמת פרטים. הוא שלח לי מייל עם פרטי העסקה, אני שלחתי לו חזרה פקס עם חתימה וצילום תעודת זהות, וככה החלפנו מידע במשך כחצי שעה. חשבתי שסיימנו. בשלב מסוים התקשרתי לבן שלי ושאלתי מה קורה. מסתבר שנציג השרות הגאון גילה (אחרי שעה וחצי) שהוא לא יכול לסגור את העסקה בגלל שהבן שלי עוד לא בן 18, ולכן אני לא יכול לעשות ייפוי כוח בשלט רחוק!
נאלצתי להגיע יחד עם הבן שלי למרכז השרות (או חוסר השרות), לסבול את הסחבקיות המעושה של הנציג, לחתום על הרבה טפסים, לחכות, לקפוא מהקור של המזגן, לאבד את הסבלנות, לחכות עוד קצת, ואז אחרי קרוב לשעתיים לקבל את המכשיר. אז הבן שלי השתדרג. עכשיו הוא מסתובב עם המכשיר ומנסה ללמוד איך להגדיר צליל מסוים בתור רינגטון. חס וחלילה שהוא יפתח את החוברת המצורפת ויקרא – אולי הוא יגלה איך זה עובד...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה